tirsdag den 5. juni 2012

Opskrift: Appelsin Muffins

I dag fik jeg et flip med jeg ville bage muffins!
Så efter at have gennemsøgt de få åbne butikker i nærheden efter en muffin form, dog uden held, tog jeg hjem og bage nogen appelsin muffins, som jeg fik opskrift på igår.

Faktisk vil jeg kalde dem 'Ida's appelsin muffins', da det er hende som har givet mig opskriften, og hun skrev at hun fandt på den da hun en dag ville lave chokolade muffins, men manglede chokolade.



Opskrift på appelsin Muffins
I første potion fik jeg 12 små, i anden potion lavede jeg 7 kæmpe.


120gram blødt smør
120gram sukker
120gram mel
½ tsk bagepulver
2 æg
1 hel appelsin

Tænd ovnen på 175grader.
Først blander du smør, sukker og æg og pisker det godt. Derefter sigter du mel og bagepulver i blandning, tilsæt lidt revet appelsin skral, og 5 spsk ny presset appelsin saft. Alt piskes godt sammen.
Så tager du din muffinform og fylder hver form 2/3.

Bag i ca 20min.


Opskrift på frosting
Nok til 20 cupcakes.
200gram blød smør
200gram formelis
30ml mælk

Jeg brugte dog appelsinsaft, da jeg ønskede at få en god appelsin smag igennem, og rev lidt appelsin skral i også. Puttede også lidt frugtfarve i, for bare at give en smule farve :).

Hvis man ikke er til frosting, så kan der sagtens bruges glasur, og hvis du igen ønsker appelsin smagen, så brug appelsin saften istedet for vand :)..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar